фактори що зумовлюють вибір методів і прийомів навчання літератури
Вибір методів навчання. Методи навчання в школі відповідають освітній і виховній меті, змістові освіти. Вони налаштовують учителя на виховування всебічно розвинених людей, які б мали широку освіту й свідомо використовували свої знання і здібності на користь держави, суспільства. Особливої уваги заслуговують методи, що потребують від учнів свідомого підходу, активності, самостійності й творчості у навчально-пізнавальній діяльності.
4.Основні фактори, від яких залежить вибір методів навчання. Література. 1. Волошина Н. Якість освіти і перспективні педагогічні технології. // Складність створення системи методів та прийомів навчання пов’язана з різноманітністю видів діяльності вчителя й учнів на уроці, оскільки обраний метод потребує для свого застосування найефективніших прийомів, які скеровують пізнавальну діяльність. Це виглядає так: метод прийом види діяльності. Питання про методи досліджували відомі педагоги-методисти В.Стоюнін, В.Водовозов, В.Острогорський, О.Мазуркевич, М.Кудряшов, В.Голубков, Є.Пасічник та ін.
Метод і прийом як способи навчальної діяльності. Метод лекції прийоми. Учитель передає за допомогою слова; це так звана ступінчаста лекція. Метод роботи з книгою. Методи навчання літературі почали обґрунтуватись уже у минулому (19 столітті (В. Стоюнін, В. Водовозов, В. Острогорський). На перше місце серед методів навчання В. Стоюнін висував бесіду, В. Водовозов – самостійну роботу учнів над текстом художнього твору, В. Острогорський надавав перевагу лекції, бо живе слово вчителя, на його думку, найбільшою мірою здатне вплинути на учнів, викликати в них живий інтерес до творів. Від чого залежить вибір методів? 1. Від характеру матеріалу. 2. Від мети і завдань уроку літератури.
Вибір методів і прийомів навчання української мови залежить від багатьох чинників. Серед них на перше місце слід поставити цілі та етап навчання, співвідношення навчального матеріалу української і рідної, наприклад російської, мов, зміст і лінгвістичний характер виучуваного матеріалу, зокрема правописного. Крім того, під час добору методів навчання слід зважати на вікові особливості учнів, загальний розвиток їх. Саме цим зумовлюється різноманітність методів і прийомів навчання, оскільки немає і не може бути якогось одного, універсального методу, який би годився для вивчення будь-якого мовного
Опорні поняття: методи навчання, прийоми навчання, проблемно-ситуативні завдання, система вправ з мови, засоби навчання, навчальна технологія, інтерактивне навчання. Теоретичний блок. Запитання і завдання для обговорення в аудиторії. 3. Як у науці класифікують методи навчання мови? 4. Якими факторами зумовлюється вибір навчального методу? 5. Кожний метод реалізує основні функції: навчальну, розвивальну, виховну. Поясніть, як ви це розумієте? 6. Розкрийте значення дидактичного матеріалу з мови, його види і способи використання. 7. У методичній літературі паралельно вживаються терміни ″проблемне навчання″ і ″проблемність у навчанні″. Чи є різниця у вживанні цих понять?
Оскільки у виборі методів навчання визначальним є зміст, то в програмах з кожного предмета виділено провідні види діяльності саме для цієї дисципліни, скажімо, робота над змістом твору у взаємозв'язку з аналізом його образних засобів — на уроках читання; різноманітні види аналізу та вправ на зв'язному тексті — на уроках мови; спостереження й дослідницька робота—на уроках природознавства. Чітке визначення виду знань і мети їх засвоєння націлює на порівняльну оцінку можливостей відомих методів і прийомів навчання. Наприклад, учитель має сформувати в третьокласників уявлення про корисну копалину.
У презентації подано інформацію про різні методи та прийоми навчання літератури в школі.Описано алгоритми роботи, етапи проведення. А також зазначено схеми Методи та прийоми навчання. Характеристика. Лебедюк Ірина Володимирівна. Вибір оптимального варіанту. ВисновкиІдеал. Номер слайду 28.
Дослідженню проблеми інтерактивних методів навчання приділили увагу Л. Варзацька, Р. Балан, О. Вербило, Л. Кратасюк, М. Олійник, М. Пентилюк та ін. Технологія інтерактивного навчання передбачає активну взаємодію учнів і педагога. Це така форма співпраці, в якій учитель і учні є рівноправними суб’єктами навчального процесу. Використання інтерактивних методів навчання сприяє посиленню інтересу учнів до здобування знань, виробленню пізнавальної самостійності учнів, кращому засвоєнню навчального матеріалу, формуванню навичок аналізу навчальної інформації, розвитку творчих здібностей учнів.
Методи навчання застосовуються в єдності з певними засобами навчання (дидактичними засобами). Засоби навчання - це джерела отримання знань, формування умінь. Поняття "засоби навчання" вживається в широкому і вузькому сенсах. У вузькому сенсі під засобами навчання розуміють навчальні та наочні посібники, демонстраційні пристрої, технічні засоби тощо. У широкому сенсі під засобами навчання мається на увазі все те, що сприяє досягненню цілей освіти, тобто вся сукупність методів, форм, змісту, а також спеціальних засобів навчання. Засоби навчання покликані полегшити безпосередній і непря
Методи і прийоми вивчення літератури в школі. План. 1.Классіфікація методів і прийомів навчання В.В. Голубкова і Н.І. Кудряшова. 2.Из історії класифікацій методів і прийомів навчання літератури. Питання 1.Классіфікація методів і прийомів навчання В.В. Голубкова і Н.І. Кудряшова. Метод навчання, на думку В.В. Голубкова, - «це такий спосіб навчання, який застосовується систематично і має великий вплив на загальний напрямок педагогічної роботи» (Голубков В.В. Методика викладання літератури. М., 1962. - с. 69).
Питання вибору найбільш адекватного в даній навчальній ситуації методу навчання, оптимального для даних умов його застосування, становлять найважливішу сторону діяльності вчителя. На будь-якому етапі навчальної діяльності завжди поєднується кілька методів. Методи завжди ніби взаємно проникають один в одний, характеризуючи з різних боків взаємодію педагогів і учнів. І якщо ми все-таки говоримо про застосування в даний момент певного методу, то це означає, що він домінує на даному етапі, роблячи особливо великий внесок у розв'язання основного дидактичного завдання. При виборі й поєднанні ме
Вибір методів навчання може бути довільним. Лише за погляд, і те неспеціалісту, може бути, що вчитель вибирає методи, які захоче. Насправді він дуже обмежений у визначенні шляхів досягнення цієї мети. Об'єктивні й суб'єктивні причини, наявні можливості, випадковості звужують діапазон вибору, залишають педагогові лічені способи ефективнішої роботи.
Література. Логіка. Логістика. Якими критеріями зумовлюється вибір методів навчання? Педагогіка / Педагогіка у запитаннях і відповідях - Кузьмінський А.І. Вправа — це метод навчання, який передбачає цілеспрямоване, багаторазове повторення учнями певних дій чи операцій з метою формування умінь і навичок. У дидактиці за характером навчальної роботи виділяють різні види вправ — письмові, графічні тощо. З погляду навчальної мети виокремлюють такі різновиди вправ
Оптимальний вибір методів і засобів навчання передбачає врахування: мети і завдань уроку; - обсягу і складності навчального матеріалу; - мотивації навчання і активності учнів; - рівня підготовленості учнів і їх працездатності; - віку учнів Урок – така форма організації навчання, при якій навчальні заняття проводяться вчителем з групою учнів постійного складу, одного віку і рівня підготовки протягом певного часу і відповідно до розкладу. Тип уроку залежить від дидактичної мети. - визначення структури вибраного типу уроку; - визначення методики і прийомів на всі фази уроку; - підготовка дидактичних засобів і матеріалів; - визначення форми контролю і оцінки знань, умінь і навичок
До відповідних методів навчання належать .методи, за яких учні лише слухають і дивляться (лекція-монолог, читання, пояснення, демонстрація й відтворювальне опитування учнів). Учні, як правило, не спілкуються між собою і не виконують якихось творчих завдань. 2. Активна модель навчання. При даному типі навчання ми передбачаємо застосування методів, які стимулюють пізнавальну активність і самостійність учнів. Учень виступає «суб'єктом» навчання, виконує творчі завдання, вступає в діалог з учителем. Основні методи: самостійна робота, проблемні та творчі завдання (часто домашні), запитання від
Метод навчання – це спосіб спільної діяльності між вчителем та учнем, який спрямований на розв’язання освітніх, розвивальних та виховних завдань. Визначення суті питання, розкриття змісту матеріалу, охоплює весь шлях роботи. Структурні елементи методу навчання Класифікація методів навчання – це впорядкована за певною ознакою їх система. Нині відомі десятки класифікацій методів навчання. Однак нинішня дидактична думка дозріла до розуміння того, що не варто прагнути до встановлення єдиної і незмінної номенклатури методів. Навчання – надзвичайно рухливий, діалектичний процес.
Коментарі
Дописати коментар