приклади задач на взаємодію неалельних генів

Взаємодія неалельних генів. Розділ 6. Аналіз причин порушення менделівських закономірностей розщеплення при незалежнОму УСПАДКУВАННі ознак. Всі відхилення у співвідношенні фенотипових класів F2 при незалежному успадкуванні ознак можна поділити на дві групи: – відхилення, що спостерігаються при взаємодії неалельних генів (розщеплення за генотипом не змінюється, зміни відбуваються лише за кількісним співвідношенням фенотипів); – відхилення, що пояснюються особливостями успадкування окремих генів (зчеплене успадкування, зчеплене зі статтю, нехромосомне успадкування тощо). Причинами відхилень у ро


В сборнике собраны и рассматриваются задачи по генетике «Взаимодействие неаллельных генов» с решениями и ответами, а также предлагаются задачи для самостоятельного решения, которые помогут. В сборнике собраны и рассматриваются задачи по генетике «Взаимодействие неаллельных генов» с решениями и ответами, а также предлагаются задачи для самостоятельного решения, которые помогут усвоить этот раздел из курса общей биологии и будут полезны при подготовке к экзаменам и олимпиадам. Скачать: Вложение.


Матеріал буде корисним для вчителів біології та учнів 10-11 класу . Матеріал взято з мого авторського (співавторського) інтерактивного комплексу навчально–методичного забезпечення ГЕНЕТИКА 2008 рік .Сподіваюсь ,що це буде корисним . Р.S. У авторстві розробки (якщо хтось поцікавиться повною методичкою) вказано моє дівоче прізвище (Т.М. Гладовська) ,в разі потреби адміністрації можу пред'явити свідоцтво про шлюб і зміну прізвища . Дякую.. Інші методичні матеріали на урок Біологія скачати


Приклади розв'язання типових задач. Завдання 2. У запашного горошку червоне забарвлення квіток обумовлена ??поєднанням двох неалельних генів - C і P. При відсутності одного з них або обох пігмент не розвивається. Схрестили дігетерозіготний червоний горошок і білий з генотипом ССрр. Скільки рослин у відсотках матимуть білі квіти?


§ 6 взаємодія неалельних генів. Генетичний аналіз різних типів схрещувань з урахуванням розщеплення в кожному із гібридних поколінь (за фенотипними ознаками) дає можливість судити про характер дії та взаємодії генів. Якщо характер розщеплення відповідає законам Менделя, то мова йде про дигібридне чи полігібридне схрещування, і фенотип організму визначається співвідношенням двох чи декількох пар алельних генів, тобто має місце взаємодія алельних генів.


Неалельні гени — це гени, які можуть бути локалізовані в одній парі гомологічних хромосом, але в різних локусах, або можуть бути локалізовані в різних парах негомологічних хромосом. Розрізняють такі основні види взаємодії неалельних генів: модифікація функцій генів під впливом генів-модифікаторів, комплементарність, полімерія та плейотропія. Кожний із них може призвести до відхилення від менделівських формул розщеплення за фенотипом при ди-, три- та полігибридних схрещуваннях. Властиве дигібридному схрещуванню розщеплення за фенотипом 9:3:3:1 може змінитися на 9:7; 9:3:4; 12:3:1; 13:3; 15:1 то


Задачи по генетике на Взаимодействие неаллельных генов. Комлементарность. Задача 1 У душистого горошка окраска цветов проявляется только при наличии двух доминантных генов А и В. Если в генотипе имеется только один доминантный ген, то окраска не развивается. Какое потомство F1 и F2 получится от скрещивания растений с генотипами ААbb и ааВВ? Решение: 1. Генотип исходных растений известен по условию задачи. Они гомозиготны и будут давать один тип гамет, которые можно объединить единственным образом. Потомство F1 будет единообразно по генотипу (АаВb) и фенотипу (розовые цветы)


Также этот урок включает пример решения задачи на плейотропное действие гена. На этом уроке подробно рассмотрены примеры решения задач на аллельное и неаллельное взаимодействие генов: кодоминирование, комплементарность, доминантный эпистаз, полимерию. Также этот урок включает пример решения задачи на плейотропное действие гена. Конспект урока "Решение генетических задач. Взаимодействие генов". Аллельное взаимодействие генов.


Взаємодія неалельних генів. На фенотипний прояв одного певного гена впливають інші. Прикладом складної взаємодії генів може бути успадкування резус-фактора. Хоча це явище мало вивчене, вважають, що резус-фактор визначається трьома генами. Внаслідок їх взаємодії позитивний резус-фактор може виявлятися сильніше чи слабкіше. Найглибше вивченими типами взаємодії генів є епістаз, комплементарність, полімерія і плейотропія. Епістаз. Це взаємодія неалельних генів, за якої спостерігається пригнічення прояву одного гена дією іншого, неалельного, гена. Розрізняють домінантний та рецесивний епістаз.


– приклади взаємодії неалельних генів. Вміти: – розв’язувати задачі на взаємодію неалельних генів. І. Завдання для самостійної позааудиторної роботи. Розв’язати ситуаційні задачі: У норки два різних рецесивних гени (р та і), гомозиготність за кожним з яких або з обома одночасно зумовлює платинове забарвлення хутра. Коричневе забарвлення хутра (дикий тип) утворюється за наявності двох домінантних алелей (Р та І). 1. Яких за генотипом платинових норок необхідно схрестити, щоб все потомство F1 ,було коричневим?


Примеры решения типовых задач. Задача 1. Окраска шерсти у кроликов определяется двумя парами генов, расположенными в разных хромосомах. При наличии доминантного гена B доминантный ген A другой пары обусловливает серую окраску шерсти, а рецессивный ген a– черную окраску. При отсутствии гена B окраска будет белая. Задача 3. У кур ген С определяет окраску оперения, а ген с – белое оперение. Ген I подавляет развитие окраски, а его рецессивный аллель i не оказывает подавляющего действия. Белый дигетерозиготный самец скрещен с белой самкой – ccii.


В цій статті розглянемо типи взаємодії неалельних генів, приклади. Взаємодія неалельних генів. Неалельні гени – це гени, що розміщені в різних локусах однієї хромосоми або в не гомологічних хромосомах. Розрізняють такі основні типи взаємодії неалельних генів: – комплементарність, – епістаз, – полімерія, -модифікуючау дія (плейотропія). Комплементарність – це такий тип взаємодії неалельних генів, коли один домінантний ген доповнює дію іншого неалельного домінантного гена, і вони разом визначають нову ознаку, яка відсутня у батьків. Причому відповідна ознака розвивається тільки в присутності обо


Закономірності взаємодії неалельних генів. Спадкування, зчеплене зі статтю. Термінологія. Приклади задач. Карта сайту. Приклади задач. 1. У матері IV група крові, у батька – II. Які групи крові можуть бути в їхніх дітей?


2. Взаємодія неалельних генів (комплементарна взаємодія, епістаз, полімерія). 3. Полігенне успадкування ознак у людини. Первинна та вторинна плейотропія. Робота №1. Розв’язання задач на взаємодію алельних генів. Робота №2. Розв’язання задач на взаємодію неалельних генів. Робота №3. Розв’язання задач на на успадкування груп крові та резус-фактору. Зміст теми Приклади взаємодії неалельних генів ➢ Приклад комплементарної взаємодії генів у людини — синтез захисного білка — інтерферону. Його утворення в організмі пов’язано з комплементарноювзаємодією двох неалельних генів, розташованих у різних хромосомах.


Организационный этап. Практическая работа № 13. Тема: «Решение генетических задач на взаимодействие генов». Цель: 1) закрепить знания генетической символики и терминологии; 2) научиться составлять схемы скрещивания, применяя законы наследственности. Оборудование и материалы: таблицы, схемы скрещивания, рисунки к генетическим задачам, схемы родословных человека. Решение задачи на дигибридное скрещивание при независимом наследовании обычно сводится к последовательному решению двух задач на моногибридное (это следует из закона независимого наследования). 3. Пробное выполнение операций с анализом ошибок.


5.3 Форми взаємодії неалельних генів. 5.4 Генетика груп крові (системи АВО) і Rh –системи. Значення. Задача 6. Секреція грудного молока в жінки залежить від полімерних генів. У Ганни, що мала генотип С1с1С2с2, кількість молока задовольняла потреби дитини. У Тетяни молока було так багато, що вона вигодувала одночасно і свою дитину, і дитину Олени, у якої молока не було зовсім. Які можливі генотипи Тетяни та Олени? Задача 7.Для нормального слуху в людини необхідна наявність у генотипі одночасно двох домінантних генів А і В, один із яких визначає розвиток завитка, а другий — слухового нерва. За відсутності двох або одного з них розвивається глухота.


Генотип — сукупність усіх генів організму. При розв'язанні задач із генетики термін генотип вживають у його вузькому значенні, маючи на увазі тільки ті гени, що зумовлюють досліджувані ознаки. Фенотип — це сукупність усіх ознак і властивостей організму, які формуються внаслідок взаємодії його генотипу й зовнішнього середовища. При розв'язанні задач із генетики термін фенотип вживають у вузькому значенні, маючи на увазі певні конкретні ознаки організму. Розрізняють поняття «ознака» і «прояви ознаки». Наприклад, така ознака, як «колір насіння гороху» має два прояви — «жовтий колір» і «


Під взаємодією неалельних генів у вузькому значенні зазвичай розуміють випадки, коли декілька різних генів впливають на розвиток однієї ознаки. При цьому також спостерігаються відхилення від очікуваних співвідношень фенотипових класів. Слід розуміти, що йдеться не про безпосередню взаємодію між генами: прояв ознаки залежить від продуктів різних генів (наприклад, ферментів, які залучені до одного біохімічного каскаду). Розрізняють три типи взаємодії неалельних генів: комплементарність, епістаз і полімерію.


Вивчити взаємодію алельних та неалельних генів, успадкування груп крові за системою АВ0 і резус-фактора. Вміти обгрунтувати цитогенетичну суть кросинговера й розв'язувати задачі, для виконання яких необхідні грунтовно засвоєні знання з генетики; розуміння даних закономірностей успадкування дозволяє прогнозувати здоров'я людини. Робота 4. Ознайомтесь з прикладами розв’язування задач на успадкування менделюючих ознак. 1. Скільки типів гамет і які саме утворюють особини з такими генотипами: Аа, Aabb, АаВвСс, ХхееPpНН? Розв’язання.


Взаємодія генів – явище за якого два чи більше неалельних генів в генотипі впливають на прояв нових ознак. 7 Задача на комплементарну взаємодію генів У духмяного горошку рожеве забарвлення квіток проявляється тільки при наявності двох домінантних генів А та В. Якщо в генотипі наявний лише один домінантний ген, то забарвлення не розвивається. Яке потомство F 1 та F 2 отримають від схрещування рослин з генотипами AAbb та aaBB? 11 Ще один приклад комплементарної взаємодії генів

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

сдо почта россии ответы на тесты

прохождение игры семейные проблемы 0 6 5

перекладач з російської на українську мови