у чому полягають переваги класно-урочної системи я.а.коменського над формами організації навчального процес
Класно-урочна форма організації навчання. Автором її є великий чеський педагог Ян Амос Коменський (1592- 1670). Суть цієї форми він обґрунтував у “Великій дидактиці”. Вчений виходив із положення, що людина – це частинка природи, а тому на її навчання і виховання можна перенести ті закономірності, які діють у природі. Класно-урочна система навчання передбачає дві системи розподілу роботи серед учителів: а) систему класних учителів; б) систему предметних учителів. Система класних учителів полягає в тому, що клас має лише одного вчителя – керівника, який об'єднує в своїх руках все викладання. Ця система має низку переваг
Класно-урочна система навчання – це така організація навчання, при якій учні групуються для проведення занять в класи, що зберігають свій склад протягом тривалого періоду часу, а провідною формою навчання є урок. Зміст навчання в кожному класі визначається навчальними планами і програмами. Ознаки класно-урочної системи навчання: · Єдиний початок і закінчення навчального року по всій країні. · Керівна роль в навчанні належать вчителю. · Урок – провідна форма навчання. Класно-урочна система грунтується на закономірностях процесу засвоєння навчального матеріалу: засвоєння нового матеріалу в невеликих обсягах, планомірно і послідовно. Недоліки класно-урочної системи
У історії педагогіки відомо багато форм організації навчально-виховного процесу. Необхідно позначити, що поняття «урок» в даній системі з'явилося значно пізніше. На ранніх етапах організації навчання панувала індивідуальна форма навчання. Така форма навчання проіснувала до XVIII століття, а в деяких країнах і до ХІХ століття. Класно-урочна система передбачає: - не змінний состав учнів одного віку; - проведення занять в точно визначений час по розкладу; - одночасну роботу вчителя зі всім класом по одному предмету. Я.А. Коменський про школу, вчителя і моральне виховання дітей. У «Великій дидактиці» і в «Законах добре організованої школи» Коменського закладені ідеї виховання особистості, виховання людяності.
Класно-урочна система навчання, її переваги і недоліки. Форма організації навчання - це зовнішнє вираження узгодженої діяльності вчителя та учнів, що здійснюється у встановленому порядку і в певному режимі. Класно-урочна система навчання полягає в тому, що навчальна робота проводиться з групою учнів постійного складу, однакового віку і рівня підготовки (класом), протягом певного часу і за встановленим розкладом (у формі уроку).
Обоснование классно-урочной системы. Требования к организации учебного процесса. Обоснование классно-урочной системы. Я.А. Коменский был одним из первых, кто стал рассматривать урок как форму организации обучения в школе. Он обосновал и применил классно-урочную систему обучения, доказал ее целесообразность и эффективность. До этого основной формой работы была индивидуальная работа учителя и ученика. Такая форма организации имела свои очевидные плюсы: зачисление в учебное заведение проводилось в любое время года; в школу поступали дети разных возрастов; индивидуальная работа значительно повышала эффективность обучения.
В історії педагогіки відомо багато форм організації навчально-виховного процесу. Необхідно зазначити, що поняття "урок" в цій системі з'явилось порівняно пізно. На ранніх етапах організації навчання надавалась перевага індивідуальній формі роботи з учнями. Тому в історії педагогічної думки він вважається творцем класно-урочної системи навчання. Я.Коменський гостро критикував існуючий в той час індивідуальний метод як єдину форму навчання в школі. Він вважав катастрофічним для дітей становище, коли навчання в школі продовжувалось "із сходу сонця і до заходу". В роботі "Закони добре організованої школи" він визначив основні правила організації навчання, які не втратили свого значення до нашого часу.
Виникнення класно-урочної системи навчання. Я.А. Коменського вважають батьком дидактики. Він уперше створив ґрунтовне вчення про сутність, основні принципи і методи навчання, класно-урочну систему. Класно-урочна система була прийнята також в {єзуїтських школах і колегіумах. У 20-30-х роках XVI століття класно-урочна система застосовувалась у загальнодоступних школах Чехії, Польщі, Угорщини, Литви, Саксонії та в інших країнах. Необхідними умовами правильної організації навчальної роботи Коменський вважав: 1) клас з незмінним складом учнів і приблизно однаковим рівнем розвитку; 2) твердо визначений час занять; 3) послідовне чергування занять і перерв; 4) одночасну роботу вчителя з усім класом.
Класно-урочна система навчання – найвища форма групового навчання. Доцільність класно-урочної системи навчання та шляхи її впровадження обґрунтував у XVII ст. Я.-А. Коменський. Ця система давала можливість учителеві водночас навчати багатьох учнів. Вона передбачала комплектування навчальних груп (класів) дітьми одного віку і з однаковою підготовкою та навчання їх за однією програмою. Основною формою організації навчання в рамках класно-урочної системи Я-А. Коменський визначив урок.
класно-урочної системи шкільного навчання і сформулював її основоположні. принципи. Тому в історії педагогічної думки він вважається творцем класно-. урочної системи навчання. Я.Коменський гостро критикував існуючий в той час індивідуальний метод як єдину форму навчання в школі. 3. Дидактичні погляди Я.А.Коменського. Я.А.Коменський — загальновизнаний батько дидактики. Вказавши, що виховання людини потрібно починати з освіти, Коменський розробив закінчену теорію навчання – дидактику, або як він пише у передмові до “Великої дидактики“: “універсальне мистецтво всіх вчити всьому легко, швидко, ґрунтовно, притому вчити так, щоб неуспіху бути не могло“.
Я.А.Коменський — фундатор педагогіки як окремої науки. Він першим у світі теоретично обґрунтував весь комплекс основних питань, які в сукупності визначають педагогіку як науку, зібравши і переробивши у своїх творах весь досвід попереднього розвитку теорії і практики навчання і виховання підростаючого покоління. Коменський запровадив поняття навчального року з поділом його на 4 чверті і канікули між ними. Педагог вимагав, щоб прийом учнів до школи відбувався один раз на рік – восени. У кінці навчального року ввів перевідні екзамени. Елементи для обґрунтування класно-урочної системи він почерпнув із практики роботи братських шкіл, які існували тоді в Україні і Білорусії.
Класно-урочна система загалом і урок як її функційна частина не є ідеальною формою організації сучасного навчально-виховного процесу і має певні суб’єктивні та об’єктивні недоліки, над усуненням яких працюють педагоги, лінгводидакти, методисти і творчі вчителі-практики. Серед вад класно-урочної системи В.Чайка визначає орієнтацію на „середнього” учня, обмежені можливості у здійсненні індивідуальної роботи, наслідувальний характер навчальної діяльності учнів [14, с. 143]. Ю. Мальований до
4. Класно-урочна система та принципи навчання Я. А. Коменського. 5. Підручники Я.А.Коменського. 6. Я.А.Коменський про школу, вчителя та моральне виховання дітей. В історії педагогіки відомо багато форм організації навчально-виховного процесу. Необхідно зазначити, що поняття "урок" у даній системі з'явилося порівняно пізно. На ранніх етапах організації навчання надавалась перевага індивідуальній формі роботи з учнями. 1. У чому полягає розвиток принципу Коменського (природовідповідності виховання) Ж.-Ж. Руссо? 2. Досвід яких шкіл взятий за основу Коменським при обґрунтуванні класно-урочної системи навчання? 3. Яка з вікової періодизації особистості (Коменського чи Руссо) є більш науково обґрунтованою?
Вікова періодизація системи навчання за Я. А. Коменським2. Аналіз системи шкіл за Я. А. Учений увів поняття навчального року з поділом його на чверті та канікули, запровадив перевідні іспити в кінці року, різні види контролю й перевірки успішності учнів, розмірковував про організацію навчального дня в школі. Велика його заслуга в тому, що він запровадив класно-урочну систему навчання; вимагав починати навчання в школах щороку в один день і час; старанно розподіляти навчальний матеріал за роками навчання, одночасно вчити певну кількість учнів (клас) і переводити їх з одного класу до іншого. Класно-урочна система навчання утвердилася в школах усього світу. 2. Аналіз системи шкіл за
Основною формою організації занять у рамках класно-визначеної системи, за Я. А. Коменським, повинен бути урок. Задача уроку повинна бути пропорційною проміжкові часу, розвиткові учнів. Урок починається повідомленням учителя, закінчується перевіркою засвоєння матеріалу. Він має незмінну структуру: опитування, повідомлення вчителя, вправа, перевірка. Класно – урочна система має в школі України такі організаційні ознаки: - Навчальний рік у загальноосвітньому навчальному закладі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Урок як основна форма організації навчальної роботи в сучасній школі. «Асоціативний кущ»: УРОК – ЦЕ. Урок у моєму житті – це…
Цей принцип став методологічною засадою трактування ним процесу навчання і виховання та побудови шкільної системи. Він перший у світі піднявся до усвідомлення особливих законів у вихованні й навчанні. Класно-урочна система навчання утвердилася в школах усього світу. Я.-А. Коменський створив нові підручники замість застарілих середньовічних. Найвідоміші з них — «Відкриті двері мов і всіх наук», «Видимий світ у малюнках». Я.-А. Коменський наголошував на тому, що успіхи школи в навчанні й вихованні учнів залежать передусім від учителя. Ця професія є «найпочеснішою під сонцем», а тому «найкращі з-поміж людей нехай будуть учителями».
Класно-урочна система навчання - вища форма групового навчання. Я. А. Коменський, узагальнивши досвід передових шкіл, обґрунтував доцільність створення постійних груп учнів - класів. Разом з тим, він розробив ознаки класно-урочної системи та її принципи. У число ознак, що характеризують особливості класно-урочної системи, входять: - Постійний склад учнів приблизно одного віку і рівня підготовленості (клас) При всіх перевагах і недоліках класно-урочної системи слід сказати, що спроби відмовитися від неї і замінити іншими формами виявилися безуспішними. До сих пір в школі урок виступає основною формою організації навчання.
У чому суть класно-урочної системи як специфічної форми організації навчальної роботи? Відповідь на це питання міститься в тих особливостях, які властиві цій системі. Найважливішими з них є: - учні приблизно одного віку і рівня підготовки утворюють клас, який зберігає в цілому постійний склад на весь період навчання Внаслідок цього діти повинні приходити до школи в один і той же час року і в заздалегідь погоджений час дня; - основною одиницею занять є урок; - урок, як правило, присвячений одному навчальному предмету, темі, в результаті учні класу працюють над одним і тим же матеріалом
4. Класно-урочна система та принципи навчання Я. А. Коменського. 5. Підручники Я.А.Коменського. У системі Коменського першим ступенем навчання є материнська школа – це сім'я, де проходить життя дитини від народження до 6-ти років. Вихованню дітей цього віку він присвятив роботу під назвою "Материнська школа". На ранніх етапах організації навчання надавалась перевага індивідуальній формі роботи з учнями. Така форма навчання проіснувала до XVIII ст., а в деяких країнах і до XIX ст. Я.Коменський детально вивчив досвід навчання з урочної системи, а також дав теоретичне обґрунтування класно-урочної системи шкільного навчання і сформулював її основоположні принципи.
Коментарі
Дописати коментар